Anunţuri Traian Dorz

CONCURSUL NAȚIONAL DE CREAŢIE LITERARĂ/ESEU ”TRAIAN DORZ” – Ediția a II-a

Concursul se adresează tuturor celor interesați, indiferent de vârstă.

Concursul cuprinde două secțiuni:

  1. creație literară : poezie, proză
  2. eseu cu tema: ” Traian Dorz sau poezia de dincolo de libertate ”

Nume proiect: CONCURSUL NAȚIONAL DE CREAŢIE LITERARĂ/ESEU ”TRAIAN DORZ” – Ediția a II-a

Organizatori: ”Spre Ţara Luminii” – atelier literar al Oastei Domnului și site-ul www.oasteadomnului.ro

Condiţii de participare: Participanții pot trimite, la alegere, pentru secțiunea I. creație literară: – poezie (1-5 texte) – proză (maximum 3 texte) pentru secțiunea II. eseu – ( un eseu de maximum 2 pagini)

Perioadă înscriere: 26.10.2020 – 30.11.2020

Perioadă desfăşurare: 26.10.2020 – 30.11.2020

Concursul se adresează tuturor celor interesați, indiferent de vârstă.

Concursul cuprinde două secțiuni:

  1. creație literară : poezie, proză
  2. eseu cu tema: ” Traian Dorz sau poezia de dincolo de libertate ”

Participanții pot trimite, la alegere, pentru secțiunea I. creație literară:

–        poezie (1-5 texte)

–        proză (maximum 3 texte)

Pentru secțiunea II. eseu – ( un eseu de maximum 2 pagini)

Participanții au posibilitatea de a intra în concurs cu unul sau cu toate tipurile de creații indicate.

La secțiunea I. creație literară obligatoriu tematică religioasă.

CERINȚE PRIVIND REDACTAREA ȘI EXPEDIEREA:

Textele vor fi trimise doar prin poșta electronică pe adresa:  e-mail: oasteadomnului.ro@gmail.com sau pe WhatsApp, la numărul 0735823003

Textele vor fi redactate în Times New Roman, 12, la 1 rând, cu diacritice. Titlul va fi scris centrat și vor fi trecute în colțul din dreapta sus datele participantului: numele și prenumele, localitatea, județul, precum și secțiunea la care solicită înscrierea.

Data limită de trimitere a lucrărilor este 30 noiembrie 2020

JURIZARE ȘI PREMII:

Juriul va fi format din cel puțin 3 membri. Membrii juriului vor fi, autori de poezii religioase, profesori de limba română, preoți.

Juriul va desemna poeziile câștigătoare, ținând cont de următoarele criterii de evaluare:

–         Încadrarea în tema concursului

–         Creativitate și originalitate

–         Claritate și corectitudine în exprimare

La prima etapă – Preselecția, nu se vor acorda premii. Participanții vor primi calificative: ADMIS sau RESPINS.

La etapa finală, se vor acorda premiile I, II, și III pentru fiecare secțiune.

Membrii juriului vor vota lucrările înscrise, separat pe fiecare secțiune, fără a cunoaște numele autorului. Se vor acorda note de la 1 la 10 pentru fiecare lucrareîn parte intrată în etapa finală

„Premiul publicului” va fi acordat în urma votului on-line pe https://blogoasteadomnului.blogspot.com/2020/11/start-vot-online-poezie-concursul.html

Toate creațiile înscrie în concurs – pentru „Premiul publicului” – votul on-line, vor fi publicate aici: https://blogoasteadomnului.blogspot.com

Votul publicului va începe și se va desfășura în aceeași perioadă ca și jurizarea, respectiv 01-14 decembrie.

Toate premiile vor consta în CD-uri sau/şi cărți la alegere din Libraria cartedeaur.ro, ce aparține Asociației Creștin Ortodoxe” Oastea Domnului ” Sibiu.

1 Comment

  • Ioan C. 3 noiembrie 2020

    „Toate cuvintele Domnului”

    A venit deci Moise şi a spus poporului toate cuvintele Domnului şi legile. Atunci a răspuns tot poporul într-un glas şi a zis: „Toate cuvintele pe care le-a grăit Domnul le vom face şi le vom asculta!”
    (Ieșirea/Exodul 24,3)

    Învățații protestanți au curățat, spun ei, textul Biblei de adaosurile ulterioare, făcute în Antichitatea Târzie și în Evul Mediu, deși nu s-a păstrat un document scris exact de mâna Apostolilor.
    Dar aceste adaosuri sunt la fel de necesare precum titlurile capitolelor, care sunt introduse tot pentru lămurirea textului.
    Ba mai mult, adaosurile fac parte din tradiția vie, că ne spun, de exemplu, la finalul epistolelor Apostolului Pavel prin cine au fost trimise acestea, pentru că referirea se face la persoane concrete, cunoscute de către creștinii contemporani cu Apostolii și de la acei creștini avem acele informații pe care protestanții le cred în plus.
    Și nu ar fi bai că protestanții vor să ajungă la textul original, dar ei nu încetează să ciopârțească textul biblic și să tot taie din el și nu e speranță că se vor opri curând.Ba și traducerea textului nu o mai facem azi în mod literal (cuvânt cu cuvânt) sau cât mai aproape.
    Iar această ciopârțire o întâlnim mai mult în cazul Noului Testament, decât în cazul celui Vechi.
    Iată de ce prezentăm aici două versiuni ale Noului Testament și care urmează Textul Bizantin, devenit Textus Receptus, iar nu Textus Criticus (cel al criticilor protestanți de azi).
    Adaosurile din ambele vesiuni sunt marcate cu litere italice (înclinate).
    Prezentăm aceste versiuni cu scanări anume alese, în care apar două pagini de carte pe o coală A4, adică să nu avem multe pagini de printat, spiralat și de manevrat.

    1. Noul Testament din Biblia 1914
    (îl avem între paginile 673-829 din documentul în format PDF, nu ale cărții)
    Click pentru a descărca și selecta: https://cititorulhome.files.wordpress.com/2020/06/biblia-editia-sinodala-1914.pdf

    2. Noul Testament (Evangheliile și Faptele Apostolilor) din Biblia 1874
    (Între paginile 29-90 din documentul în format PDF, nu ale cărții)
    Click pentru a descărca și selecta: II. P. 29-90 PDF

    3. Noul Testament (continuarea la Fapte, Epistolele, Apocalipsa) din Biblia 1874
    (întregul document de aici)
    Click pentru a descărca: III. Tot

    De reținut!
    Preferăm pentru citit Noul Testament Din Biblia 1914, întrucât folosește ortografia fonetică (se citește cum se scrie), nu cea etimologică. Dar ambele versiuni (Biblia 1914 și Biblia 1874) nu au un caracter confesional explicit (adică textul nu a fost aranjat astfel încât să se susțină mai ușor o doctrină teologică sau alta). Unde nu înțelegem textul din Noul Testament al Bibliei din 1914 ne uităm în textul paralel din Noul Testament al Bibliei din 1874.
    De notat că „fuști” (Biblia 1914) și „fuscei” (Biblia 1874) înseamnă „bâte”, iar „uimire” înseamnă și „extaz” în ambele versiuni.
    Totuși, în 1 Corinteni 15, 5 e vorba de „doisprezece” Apostoli, în Biblia 1914, iar nu de unsprezece, că așa și întâlnim în Noul Testament ortodox din 1905 și în Comentariul la Epistola I către Corinteni a Sf. Ioan Gură de Aur.

Lasă un răspuns