Să se bucure şi să se veselească de Tine, toţi cei ce Te caută pe Tine, Doamne, şi să zică pururea cei ce iubesc mântuirea Ta: "Slăvit să fie Domnul!" (Ps. 39,22)
  • Set Logo Section Menu from Admin > Appearance > Menus > "Manage Locations" Tab > Logo Section Navigation
Slăvit să fie Domnul!
Home Pilde şi întâmplări despre răutăţile ce le face alcoolul (II)

Pilde şi întâmplări despre răutăţile ce le face alcoolul (II)

Pilde şi întâmplări despre răutăţile ce le face alcoolul (II)

O pildă din Noul Testament

Beţia şi jocul au tăiat capul Sf. Ioan Botezătorul

 

Moartea Sf. Ioan Botezătorul ar trebui să stea neîncetat în faţa noastră şi în gândul nostru căci e plină de adânci învăţături.

Ioan era urât de Irod pentru că îl mustra că ţine pe muierea fratelui său (Marcu 6, 18). Ioan nu putea suferi păcatul, ci striga după el oriunde îl vedea, chiar şi la curtea lui Irod. Desigur, să fi fost un predicator „modern“ din zilele noastre, ar fi închis ochii faţă de păcatul lui Irod (aşa cum se închid şi azi ochii faţă de păcatele celor mari).

Dar diavolul – „tatăl minciunii“ – urăşte cu toate puterile sale adevărul şi pe mărturisitorii adevărului. Aşa a fost şi cu Sfântul Ioan. Prin ura lui Irod şi Irodiada, diavolul umbla să-l piardă pe Ioan. Nu putea însă pentru că Ioan era foarte iubit de popor.

Dar diavolul n-a disperat. Pentru planul lui, a aşteptat un prilej „potrivit“. A aşteptat o zi cu „bun prilej“, iar ziua aceea a fost ziua naşterii lui Irod. A aşteptat dracul ziua beţiei şi a jocului căci, ştia el, tartorul cel bătrân, că atunci e „prilej“ să-l piardă pe Ioan. Şi planul diavolului a reuşit pe deplin. În faţa lui Irod cel beat, diavolul a jucat cu fata Irodiadei. Şi lui Irod cel beat i-a plăcut atât de mult acest joc drăcesc încât pentru el a tăiat capul lui Ioan. Beţia şi jocul au tăiat capul Sfântului Ioan.

Cu ajutorul jocului, o fată mică a tăiat capul unui om mare.

Pentru izbânzile sale, dracul pândeşte şi azi zile cu „bun prilej“. Iar aceste zile sunt şi azi zilele în care se fac beţii şi jocuri. În astfel de zile, „taie“ diavolul şi azi „capuri“ şi ucide suflete. Pe oriunde se fac jocuri şi beţii, se „taie“ şi azi „capuri“, se pierd suflete. Câteodată, pe la jocuri şi beţii se junghie şi se omoară trupuri – dar suflete, regulat, la orice joc şi petrecere.

Durere, şi  „ziua numelui “ creştinilor de azi e – ca pe vremea lui Irod – un „bun prilej “ pentru diavolul. În loc de rugăciune, de ziua numelui lor, creştinii de azi fac beţii  şi păcate.

Jocul a tăiat capul Sfântului Ioan. Cu ajutorul jocului a secerat diavolul o astfel de biruinţă. De aceea, toţi Sfinţii Părinţi spun că jocurile sunt lucrul dracului şi le osândesc cu cele mai grele cuvinte. Toţi Sfinţii Părinţi, toate canoanele şi toate pravilele osândesc jocurile ca pe lucrul dracului şi pun la afurisanie pe preoţii şi laicii care joacă (vom strânge cândva într-o carte întreagă aceste lucruri).

Din ziua în care jocul a tăiat capul lui Ioan, jocul ar trebui blestemat şi afurisit de toţi creştinii cei adevăraţi.

Dar, durere, jocurile sunt azi apărate de multe ori chiar de cei ce ar trebui să le blesteme.

 

 

Alte pilde din Vechiul Testament

 

În Vechiul Testament mai sunt şi alte multe pilde şi întâmplări despre răutăţile ce le face alcoolul.

Amintim, pe scurt, numai câteva.

 

David a îmbătat pe Urie

 

Ca să scape de păcatul desfrânării făcut cu femeia lui Urie, David proorocul, – desigur, la sfatul diavolului – „l-a poftit pe Urie să mănânce şi să bea cu el şi l-a îmbătat“ (II Samuel 11, 13).

Iar după ce planul cu această beţie n-a reuşit, tot diavolul l-a sfătuit pe David să pună la cale uciderea lui Urie.

Tot cu beţia vinului şi a desfrânării l-a smintit diavolul şi pe proorocul David.

 

Beţia lui Nabel

 

Şi despre Nabel ne spune Biblia că şi-a sfârşit viaţa cu o beţie.

Când se întorsese Abigail, soţia lui, de la David, unde-i ceruse iertare – l-a aflat chefuit şi „mort de beat“.

„Şi după cam zece zile, Domnul a lovit pe Nabel şi a murit“ (I Samuel, 35, 36-38).

 

Ospăţul lui Baltazar

 

Şi la ospăţul împăratului Baltazar din Babilon a lucrat vinul şi beţia.

În stare de beţie, împăratul şi oaspeţii lui au pângărit vasele sfinte aduse din Templul de la Ierusalim.

Această beţie şi pângărire a atras asupra împăratului urgia şi pedeapsa lui Dumnezeu vestită prin acea fioroasă arătare: Mene, Tekel, Fares.

 

 

Ce spune înţeleptul Solomon şi înţeleptul Sirah?

 

„Ale cui sunt vaietele? Ale cui sunt oftările? Ale cui sunt neînţelegerile?

Ale cui sunt plângerile? Ale cui sunt rănirile fără pricină?

Ai cui sunt ochii roşii?

Ale celor ce întârzie la vin şi se duc să golească paharul cu vin amestecat.

Nu te uita la vin când curge şi face mărgăritare în pahar. El alunecă uşor, dar pe urmă ca un şarpe muşcă şi înţeapă ca o viperă.

Ochii ţi se vor uita după femeile altora şi inima îţi va grăi prostii.

Vei fi ca un om culcat în mijlocul mării, ca un om culcat pe vârful unui catarg. M-a lovit, dar nu mă doare. M-a bătut, dar nu simt nimic. Când mă voi trezi? Mai vreau vin“ (Pilde 23, 29-35).

„Vinul este batjocoritor, băuturile tari sunt gălăgioase, oricine se îmbată cu ele nu este înţelept“ (Pilde 20, 1).

„Nu fi printre cei ce beau vin, nici printre cei ce se îmbuibează cu carne. Căci beţivul şi cel ce dedă la îmbuibare, sărăcesc“ (Pilde 23, 20-21).

„Nu fi viteaz la vin, căci pe mulţi i-a pierdut vinul“ (Sirah, 31, 29).

„Amărăciunea sufletului este vinul, când se bea mult oftezi şi căderi face.

Vinul şi muierile înşeală pe cei înţelepţi“ (Sirah 19, 2).

„Lucrătorul beţiv nu se va îmbogăţi, cel ce nu bagă de seamă de cele mici, pe încet va cădea“ (Sirah 19, 1).

„Nu te face sărac făcând ospeţe de împrumuturi, când nu ai nimic în pungă“ (Sirah 18, 31).

 

va urma

Părintele Iosif Trifa, din  “Alcoolul duhul diavolului”

error

Author: Editor

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!